wtorek, 7 lutego 2012

home town

Dzisiejszy post nie jest stricte postem modowym ( choć i takie elementy tu znajdziecie). Tym razem chciałabym Wam pokazać kawałek mojego świata. Jak większość z Was zapewne wie, ja od kilku lat mieszkam na stałe na Cyprze, w greckiej części tej malowniczej wyspy. Jednakże pochodzę stąd, z Polski. Urodziłam się i  wychowałam na Śląsku a konkretnie w Katowicach. Dziś właśnie korzystając z okazji chciałabym pokazać Wam kilka zdjęć z tego miejsca. Od kilkunastu już dni jestem w moim rodzinnym domu i spędzam tu mój zimowy urlop. Zawsze bardzo chętnie tu przyjeżdzam by odwiedzić swoją najbliższą rodzinę i wspaniałych przyjaciół, których na co dzień bardzo mi brakuje. Myślę, że ktoś kto  mieszka na obczyźnie doskonale wie o jakiej tęsknocie piszę.
Wracając do Katowic to podobno jest to jedno z najszybciej rozwijających się metropolii świata. "Gorzej wypadły nie tylko greckie Ateny, ale też amerykańskie Las Vegas i San Francisco" - jak donosi Radio Katowice. Szczerze powiem, że jestem z tego dumna i spoglądając  z perspektywy ostatnich kilku lat tak to właśnie moim skromnym zdaniem wygląda.

Poniżej podzielę się z Wami zdjęciami z kilku ostatnich dni.

*******       ********        ********        ********


Today's post is not strictly a post about fashion  (even though and such items  you will find here). This time, I would like to show you a piece of my world. As most of you probably know, I'm living for the last several years on a permanent basis in Cyprus, in the Greek part of this picturesque island. But I come from here, from Poland. I was born and raised in Silesia specifically in Katowice .
Precisely today I would like to take this opportunity to show you some pictures of this place. Enjoy ! ! !


Widok na Rynek oraz Teatr Śląski im Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach 

widok z Rynku w Katowicach
moja ulubiona kawiarnia Costa Coffee przy ulicy. Stawowej ( nie trudno tu trafić jeśli jesteśmy w Katowicach, to jedna z najbardziej ruchliwych ulic tego miasta)
w Costa Coffee serwują przepyszne latte piernikowe...mmmm...
Costa Coffee to fajne miejsca dla miłośników kawowych smaków. Miejsce ma neutralny wystrój, wydzieloną salę dla palących i miłą obsługę. A do tego jeśli uda nam się zdobyć stolik przy oknie, możemy spokojnie przyglądać się przechodzącym ludziom przez ulicę Stawową 
Lorneta z Meduzą przy ulicy Mariackiej w Katowicach to kolejne miejsce na mapie Katowic które warto odwiedzić.Jest to lokal nawiązujący swoim stylem do bistro z lat 20tych. Na ścianach tej knajpy widnieją mapy starych Katowic. Miejsce jest małe ale warto tu zajrzeć, chociażby po to by przy lampce wina przegryźć chleb ze smalcem a wszystko za zawrotne 4 złote.


w takie mroźne dni, ja nie zamierzam marznąć stąd też dodatkowe okrycia na nogach

zakolanówki z Reserved

Ultramaryna to lokalny bezpłatny przewodnik o tematyce społeczno-kulturalnej. Miesięcznik jest wydawany od 2001 roku w Katowicach w formie papierowej i internetowej. Zasięgiem obejmuje obszar 9 największych miast Górnośląskiego Związku Metropolitalnego (BytomChorzówGliwiceKatowiceMikołówRuda ŚląskaSosnowiecTychyZabrze).

to był mój strój dnia, fioletowa koszula z RACING GREEN, naszyjnik vintage i chusta z firmy INVUU LONDON

mam na sobie:
sweter - Zara
jeansy - Trendy
szal - INVUU LONDON
kozaki - Reserved

zegarek - Ice Watch

i jeszcze kilka miłych słów na dziś

na ulicy Mariackiej znajdzie się także coś dla miłośników staroci
Zresztą oceńcie sami czy warto odwiedzić to miejsce






16 komentarzy:

  1. Zawsze marzyłam o życiu za granicą, myślę, że to "fajne" doświadczenie. Tym bardziej w Grecji, bardzo zazdroszczę.
    Miło mi będzie, jeśli zajrzysz do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śląsk kojarzy mi się z moim rodzinnym miastem, czyli Łodzią..dużo szarości, blokowisk, fabryk, ale pomiędzy nimi można znaleźć naprawdę fajne i kolorowe miejsca, tak oryginalne jak te które pokazałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm. Przechodząc od przystanku do wns, mijam tyle paskudnych rzeczy, łatwych do zlikwidowania, że ciężko mi uwierzyć, że to miasto może być w jakiejkolwiek czołówce :) Pamietam dziurę, w którą wpadł mi cały but, bo taka była wielka, a załatali ja dopiero w listopadzie. I to nie do końca im to wyszło. Też lubię kawy w coffecosta :) Pozytywne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiscie z jakoscia drog tu nie jest najlepiej ale w sumie gdzie jest...
      za to miejsca moim skromnym zdaniem sa ciekawe i maja swoj klimat.

      rowniez pozdrawiam

      Usuń
  4. po pierwsze post super, bo takie chwile z życia są najlepsze!:) po drugie BLOG super! i przepych fajny! po trzecie: dzięki za komentarz i też dołączam do obserwujących:)))
    Pozdrawiam!
    http://rebellook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo za komentarz, za te slowa i za odzew. Z cala pewnoscia bede do Ciebie wracac, bo mnie zaciekawily Twoje ostatnie posty, zycze powodzenia i wielu inspiracji

      Kacha

      Usuń
  5. W Katowicach jestem często- mieszkam w Sosnowcu ;) A latte piernikową z costy ubóstwiam!! Szkoda, że pewno minie zima i już jej nie będzie ;( Ale też pyszne jest coffe cooler ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coffee cooler .... mmmm brzmi interesujaco ! musze sprobowac ;)

      Usuń
  6. ale jesteś ciepło ubrana!:)
    żal aż patrzeć jak dziewczyny rozbierają się do sesji w takich mrozach!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. lovely photos!!
    your blog is so great,
    we miss hearing from you!

    come visit us again soon :]
    xo, camilla & valerie
    abutterflybyday.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Od kilku miesięcy mieszkam w Katowicach, ale muszę przyznać, że początkowo nie byłam zachwycona... jednak powololutku przekonuje się do tego miasta:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. grat bloga! zerknijcie na może coś znajdziecie dla siebie, ja osobiście uwielbiam klimat ich strony www.girlsloveshopping.pl

    - Alutka

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie byłam w Katowicach. tak zachęcająco pokazałaś to miasto, że mimo odległości nabrałam ochoty, by je odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacyjny blog ; )

    Ada xoxo
    http://apparel-hunter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super zdjęcia...aż chce się napić takiej gorącej kawy w takim wieeelkim kubku:)Fajny post,taki inny...Pozdrawiamy i Zapraszamy do nas:)

    OdpowiedzUsuń

Share with Us your thoughts
with LOVE Katerina & Mags